Pædagog søges til Den Rette Opgang

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Vi søger en pædagog til en fuldtidsstilling med ansættelse pr. 1. maj 2024 eller snarest muligt.

Er du bevidst om, og tydelig i, din fagidentitet samt klar på en opgave, der kræver noget særligt? Så venter et hold af de bedste og dygtigste kollegaer på at tage godt imod dig. 

Behandlingscentret Hammer Bakker er organiseret i Voksensocialafdelingens Center for Særlige Tilbud og Autisme. Organisationen indeholder fire forskellige tilbud. 

Den Rette Opgang (§107) har plads til 5 borgere, og er en del af 3 botilbud på Behandlingscentret, som er organiseret under Center for Særlige Tilbud og Autisme i Aalborg Kommunes Job & Velfærd, Voksensocialafdeling. Indsatsen tager altid afsæt i kerneopgaven: "Vi sætter mennesket først - gennem handlekraft, partnerskaber, forenkling og dialog”

Den Rette Opgang er et døgntilbud. Der arbejdes hver anden weekend samt i blandede dag- og aftenvagter hele året rundt. Der er mulighed for indgåelse af lokalaftaler vedr. lange vagter og nedsat hviletid.

Behandlingscentrets målgruppe er mennesker over 18 år med kognitiv funktionsnedsættelse i kombination med psykiske lidelser, udviklings- personligheds- og/eller følelsesmæssige forstyrrelser. Behandlingscentret modtager borgere i afklarings- og stabiliseringsforløb med ophold i midlertidige eller længerevarende tilbud samt mennesker med behandlings- eller institutionsdomme, hvis udfordringer kræver en specialiseret indsats med særlig tilrettelagt støtte og behandling.

Målgruppen kan karakteriseres med:   

  • svingende funktionsniveau og sindstilstande
  • tilknytnings-, relations- og samspilsvanskeligheder
  • behov for en individualiseret og struktureret indsats
  • udadreagerende adfærd 
  • misbrug

Vi tilbyder:

  • en faglig og udviklingsorienteret arbejdsplads
  • en organisation med sammenhængskræft på tværs og fokus på at skabe bæredygtige afdelinger 
  • et Fælles Fagligt Ståsted indeholdende beskrivelse af værktøjer, metoder og tilgange i arbejdet   
  • en arbejdsdag med afvekslende opgaver og tempo
  • et spændende, og til tider hektisk, miljø hvor nærvær, ansvarlighed og respekt er styrende værdier 
  • gode, engagerede og kompetente kollegaer
  • fokus på et godt arbejdsmiljø, som vi skaber, vedligeholder og udvikler i fællesskab 
  • løbende indflydelse på egen vagtplan
  • grundig introduktion
  • mulighed for faglig udvikling og opkvalificering bl.a. gennem kurser, temadage, supervision m.m.   

Nuværende personalegruppe består af pædagoger, socialrådgiver, SSH, ergoterapeut og omsorgs- og pædagogmedhjælpere.

Dine kommende kollegaer ønsker, at du: 

  • Er uddannet pædagog 
  • Har erfaring i arbejdet med borgere med misbrug og/eller psykiatriske diagnoser
  • Kan holde hovedet koldt samt træffe beslutninger ud fra en faglig vurdering 
  • Er psykisk robust –altså tydelig i både krops- og verbalsprog og grænsesætning 
  • Kan arbejde selvstændigt, men også samarbejde i et lille velfungerende team 
  • Er tro mod fælles aftaler og beslutninger med afsæt i vores Fælles Faglige Ståsted
  • Er initiativrig, positiv, rummelig og handlekraftig 
  • Har gode IT-kundskaber, evt. kendskab til CURA

Personalegruppen har sammen formuleret at arbejde efter følgende: 
Ingen kan alt, alle kan noget – sammen kan vi det hele”.

Kan du se dig selv som en del af holdet på Den Rette Opgang, så vil vi se frem til at modtage din ansøgning.

Arbejdsstedets adresse
Gennem Bakkerne 10, 9310 Vodskov.

Vil du vide mere?
Ønskes yderligere information kan assisterende leder Tina Schougaard kontaktes på telefon: 25 20 09 76  – læg/send evt. en besked for at blive ringet op.

Ansøgningsfristen er den 15. marts 2024 kl. 12.00 og vi forventer at afholde ansættelsessamtaler den 21. marts 2024 på Bodil Hjorths Vej 10, 9310 Vodskov. 

Løn og ansættelsesvilkår
Løn- og ansættelse sker efter gældende overenskomst mellem KL og den forhandlingsberettigede organisation.

Forud for endelig ansættelse indhentes der straffeattest og referencer.

Aalborg Kommunes Voksensocialafdeling
Vores DNA – en del af noget større
I Voksensocialafdelingen vil vi være pionerer i faglig særklasse. Vi sætter mennesket først, og sammen styrker vi den enkeltes potentiale. Det er denne spændende organisatoriske virkelighed, du får mulighed for at blive en del af.
Vi har en stærk kultur, der omfavner et lige så stærkt menneskesyn. Vi tror på, at alle mennesker er forskellige og derfor har unikke måder at være betydningsfulde på. Det gælder både de mennesker, vi er her for, og de mennesker vi er her sammen med. Som en del af forvaltningen Job og Velfærd har vi en hel central rolle i at sikre vækst, fælleskab og velfærd i Aalborg Kommune.
Læs mere om vores organisation, og hvad vi står på her:

I Aalborg Kommune tror vi på, at mangfoldighed skaber værdi, og vi bruger det potentiale, der ligger i forskelligheden til at løse vores kerneopgave endnu bedre. Vi behandler alle vores medarbejdere ligeværdigt, og opfordrer alle til at søge stillingen – uanset alder, køn, religion, handicap eller etnisk tilhørsforhold.

Vores arbejdsplads – kom med på en fantastisk rejse
Som medarbejder i Aalborg Kommune bliver du en del af et stærkt fællesskab, der tæller 16.000 kollegaer og som hver dag udvikler sig sammen for at skabe de bedste resultater for borgere, virksomheder og foreninger.

Vores kommune – i rivende udvikling
Aalborg vokser hvert år med flere end 1000 nye indbyggere og takket være et handlekraftigt fællesskab, der gør tingene sammen, er der de sidste årtier blevet skabt tusinder af nye arbejds- og studiepladser samt et rigt kultur- og fritidsliv.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Aalborg Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

www.aalborg.dk, Gennem Bakkerne 10 A, 9310 Vodskov

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 15-03-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6005522

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet