Kvalitetskoordinator med fokus på læring og pårørendesamarbejde søges til Senior og Omsorg

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Vil du være med til at sikre, at udvikling og læring bliver bærende elementer i kulturen, og brænder du for at udvikle kvalitet på tværs af en stor organisation, hvor ambitionen er at lykkes i fællesskab?

I Senior og Omsorg  arbejder vi for at fremme menneskers livskvalitet og meningsfulde hverdagsliv gennem forebyggelse, udvikling og omsorg. Og vi gør det sammen. Sammen med frivillige, med virksomheder, organisationer, pårørende og sammen med de mennesker, vi er her for. Sammen arbejder vi hver dag på at skabe livskvalitet og velfærd for vores borgere.  

Stillingen er forankret i Plejeboligfunktionen, som består af 35 plejehjem, og der arbejder 1.800 engagerede og kompetente medarbejdere, som hver dag skaber velfærd for beboerne. Plejeboligfunktionen ledes af et chefteam bestående af plejeboligchefen og to assisterende chefer for hhv. kvalitet og læring, samt økonomi og administration. Du bliver en del af plejeboligadministrationen, som ud over chefteamet består af 1 kvalitetskoordinator, 2 økonomistyrer, 1 konsulent og en 1 chefsekretær.

Vi kan tilbyde:
En fuldtidsstilling fra 1.10.24

  • Et spændende job, med stor variation i opgaverne.
  • Et stort ansvar og en koordinerende funktion.
  • En udfordrende arbejdsplads, hvor samarbejde og udvikling er i fokus.
  • Et tæt samarbejde med chefteamet og den anden kvalitetskoordinator

Dine primære opgaver vil være:
Som kvalitetskoordinator skal du understøtte Plejeboligfunktionens chefteam i arbejdet med at opbygge kapacitet i Plejeboligfunktionen til løbende at arbejde med kvalitet, forbedringer og læring lokalt.
Du er chefteamets forlængede arm i implementering af nye tiltag og tværgående projekter, og du vil både selv skulle undervise samt indtage en faciliterende rolle ift. at understøtte lokale læringsaktiviteter og forankring af nye tiltag. Vi lykkes med rigtig mange ting, men vi er en stor organisation, og din rolle vil være at koble viden og læring på tværs. Dit fokus vil være rettet mod det sygeplejefaglige og plejefaglige område.

Et væsentligt fokusområde er et styrket pårørendesamarbejde, og din opgave er, i tæt samarbejde med Plejeboligfunktionens chefteam, plejehjemsledere og den anden kvalitetskoordinator, at være drivkraft for at der tales et fælles fagligt sprog og opnås en fælles tilgang til pårørendesamarbejdet. 
Arbejdsopgaverne relateret til kvalitetskoordinator- og pårørendevejlederfunktionen er sammenhængende og dybt indlejret i hinanden, da pårørendesamarbejdet skal være læringsskabende for hele organisationen og dermed være medvirkende til at præge kvalitetsarbejdet i Plejebolig. Kerneværdien for pårørendesamarbejdet i plejebolig er at styrke og udvikle det tætte og lokale samarbejde med pårørende.
Konkrete arbejdsområder:

  • Registrering og behandling af interne og eksterne klager på plejehjem
  • Kvalitetsarbejde på baggrund af klagehenvendelser og utilsigtede hændelser
  • Deltagelse i samtaler med plejehjemsledere, pårørende og beboere, hvor det er relevant
  • Understøttelse af kompetenceudvikling generelt i plejebolig
  • Understøttelse af faglige tilsyn og faglig dokumentation

Faglige kompetencer:

Du har uddannelse som sygeplejerske og evt. suppleret med relevant videreuddannelse.

  • Erfaring med at arbejde med kvalitetsforbedringer i praksis
  • Er rutineret i at lede og understøtte processer og forbedringsarbejde
  • Er metodestærk og har flair for at arbejde systematisk med forbedringer i praksis

Personlige kompetencer:

Som person er du lyttende, imødekommende og anerkendende i din
grundlæggende tilgang.

  • Er udforskende og nysgerrig i din tilgang til både mennesker og opgaver, og bidrager gerne med forslag til løsninger
  • Du kan skabe følgeskab blandt fx pårørende, plejehjemsledere samt medarbejdere
  • Du tænker naturligt i helheder og har et stort samarbejdsgen
  • Er en god kommunikatør og formidler – både i tale og på skrift

Du vil referere til den assisterende plejeboligchef med ansvar for kvalitet og læring.
Arbejdsstedets adresse: Storemosevej 17-21, 9310 Vodskov. Der vil hyppigt være tale om fremmøde på aftalte plejehjem, så du skal have kørekort og mulighed for at anvende egen bil.

Vil du vide mere?
Du er velkommen til at kontakte Ass. Plejeboligchef Kathrine Gellert på tlf. 20824687

Løn- og ansættelsesvilkår
Efter gældende overenskomst mellem KL og den forhandlingsberettigede organisation.

Forud for endelig ansættelse skal der foreligge en straffeattest og indhentes referencer.

Læs mere om Senior og Omsorg
På Aalborg Kommunes hjemmeside kan du læse om kommunens og forvaltningens struktur, politikker, målsætninger og meget mere.
Senior og Omsorg (aalborg.dk)
Personalepolitik (aalborg.dk)

Send ansøgning
Du sender din ansøgning ved at trykke på knappen "Send ansøgning" og udfylde den formular, som kommer frem. Det er også muligt at vedhæfte bilag som f.eks. ansøgning og CV i begrænset omfang.

Aalborg Kommune opfordrer alle kvalificerede ansøgere uanset alder, køn, religion, handicap eller etnisk tilhørsforhold til at søge stillingen.

 

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Aalborg Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

www.aalborg.dk, Storemosevej 19, 9310 Vodskov

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 26-08-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6094236

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet