Frivillighedskoordinator til Ældre- og Sundhedssekretariatet, Aalborg Kommune

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Er du vores nye frivillighedskoordinator, som skaber små mirakler for vores ældre borgere? 

Ældre- og Sundhedssekretariatet søger en frivillighedskoordinator til Team Planlægning og Udvikling. Din opgave vil være at engagere og motivere frivillige samt etablere partnerskaber med civilsamfundet til gavn for borgerne. En afgørende rolle er også at understøtte hele ældreområdet, herunder at være i tæt dialog med ledere og medarbejdere for at skabe bæredygtige rammer, hvor frivillige føler sig taget godt imod, værdsatte og motiverede til at samarbejde med os. Du griber gode ideer til samarbejde og hjælper både personalet og de frivillige godt afsted. 

Rollen som frivillighedskoordinator

I Senior og Omsorg er inddragelse af frivillige og civilsamfundet en bærende værdi for, at vi kan udmønte vores mission og vision om sammen at udvikle borgernes livskvalitet gennem meningsfulde hverdagsliv. Frivillige og herunder pårørende som frivillige har en central rolle i at bidrage med meningsfulde hverdagsliv. Med engagement og nærvær kan frivillige skabe den atmosfære, hvor borgerne føler sig værdsat, aktive og inkluderede.

Som frivillighedskoordinator hos os er det din primære opgave at være bindeled mellem vores plejehjem, hjemmepleje, sygeplejeenheder og det lokale civilsamfund. Du er ansvarlig for at rekruttere og koordinere frivillige, inkl. pårørende som frivillige, til at støtte vores ældre borgere og sikre en positiv og meningsfuld oplevelse for både frivillige og de ældre. Som person befinder du dig godt i rollen med at koordinere og skabe sammenspil og sammenhæng på tværs af afdelinger, faggrupper og divergerende meninger og baggrunde. Du får en bred berøringsflade og mange samarbejdspartnere, herunder funktionschefer, ledere og konsulenter fra forvaltningens øvrige afdelinger. Din opgaveportefølje vil være en god blanding af længerevarende projekt-, proces- og ad hoc - opgaver. 

I Ældre og Sundhed er der højt til loftet og du får rig mulighed for at udvikle dig i jobbet. Vi løber stærkt, samtidig med at vi har det sjovt. Du får ansvar for forskellige typer af opgaver indenfor frivillighedsområdet og skal samarbejde med mange forskellige fagligheder og aktører. Især foreninger med frivillige i kommunen, der ihærdigt arbejder med at skabe gode oplevelser, sunde rammer og tilbud for kommunens borgere. 

I din ansøgning vil vi gerne læse konkrete eksempler på, hvordan:

  • Du vil bruge din faglighed og passion for samarbejde med frivillige, civilsamfund og/eller pårørende som frivillige 
  • Du har hovedet fuld af gode ideer 
  • Du er nem at samarbejde med
  • Du kan udvikle, afholde og evaluere arrangementer for frivillige/civilsamfundet  

Eksempler på opgaver, du skal varetage:

  • Netværksopbygning: Opbygning og vedligeholdelse af samarbejdsrelationer til styrkelse af støttenetværket mellem ældre borgere, pårørende og frivillige. Herunder initiativer til forebyggelse og afhjælpning af ensomhed blandt ældre
  • Matchmaking: Rekruttere, træne og koordinere frivillige til at assistere med sociale aktiviteter, følgeskab, læsning, udflugter og andre former for støtte
  • Kompetenceudvikling: Understøtte ledere og medarbejdere i at skabe attraktive rammer for rekruttering, modtagelse, tilknytning og fastholdelse af frivillige
  • Opfølgning og evaluering: Opfølgning med frivillige for at sikre, at de trives med deres opgaver, og at ældre borgere får den støtte, de har brug for. Evaluering af programaktiviteter for at identificere styrker, svagheder og områder til forbedring
  • Sekretariatsbetjening, herunder bl.a. udarbejdelse af oplæg til politisk niveau, understøttelse af styregrupper, udarbejdelse af projektansøgninger
  • Udvikle og opretholde partnerskaber med fx lokale frivillige organisationer, skoler og virksomheder 
  • Planlægge og facilitere møder, workshops og arrangementer for at engagere civilsamfundet i ældreplejen

Om dig: 

  • Du er engageret, initiativrig og har stærke evner til at fastholde en strategisk retning, hvor vi på én gang har forståelse for ældres behov og samtidig gør os attraktive samarbejdspartnere for frivillige og civilsamfundet
  • Du har stærke kommunikations- og samarbejdsevner, er tillidsvækkende og netværksskabende. Kort sagt: du ser samarbejde som en forudsætning for optimal opgaveløsning 
  • Det falder dig naturligt at arbejde selvstændigt og opbygge struktur og systematik i din fremgangsmåde
  • Du er selvtilrettelæggende, har en fleksibel arbejdsstil og indstillet på, at hverdagen kan være uforudsigelig. Indimellem kalder jobbet også på, at du kan arbejde sidst på dagen og/eller i aftentimer
  • Nysgerrig og vedholdende i forhold til at undersøge, hvordan opgaverne løses bedst. Du må meget gerne udfordre os på ”plejer”
  • Holdspiller og ved, at andre er afhængige af dig
  • Bidrager aktivt til det gode arbejdsmiljø

Om os

Ældre- og Sundhedssekretariatet understøtter udviklingen og driften af Ældre- og Sundhed samt de tre funktionsenheder; Plejebolig, Sygeplejen og Frit valg (hjemmepleje, Madservice Aalborg og Rengøringsenheden). 

Team Planlægning og Udvikling består af 12 konsulenter, der tilsammen dækker en bred vifte af kompetencer og opgaver. Vi arbejder aktivt med at skabe sammenhæng og mening på tværs af afdelingen, både i forhold til drift, udvikling og implementering af nye tiltag. 

Vi tilbyder

En attraktiv stilling på et af de store velfærdsområder i en ambitiøs forvaltning, som altid er i bevægelse. Du vil indgå i et team af kompetente kollegaer, hvor vi har en uformel omgangstone og prioriterer vidensdeling og faglig sparring. Vores forventning til dig er, at du er indstillet på at bidrage til fællesskabet, såvel fagligt som socialt.

Ældre- og sundhedssekretariatet bor i smukke omgivelser i Hammer Bakker og deler arbejdsplads med andre administrative nøglefunktioner i Senior og Omsorg. Det udgør en stor vidensbank, og her er altid en kollega at spørge til råds. Vi forventer også, at du bidrager til banken og bringer din viden, din undren og dine betragtninger i spil.

Hvis du på baggrund af ovenstående kan se dig som en del af Team Planlægning og Udvikling, så send os en ansøgning.

Løn og ansættelsesforhold 

Den faste stilling er ledig til besættelse pr. 1. juni 2024 eller hurtigst muligt efter aftale.

Løn og ansættelse sker efter gældende overenskomst mellem KL og relevant forhandlingspartner. Dit arbejdssted vil være Storemosevej 19, Hammer Bakker, 9310 Vodskov. 

Du refererer til Sekretariatschef for Ældre- og Sundhedssekretariatet.

For yderligere oplysninger vedr. stillingen er du meget velkommen til at kontakte sekretariatschef Michael Friis Larsen på telefon 2520 3809

Forud for endelig ansættelse indhentes der straffeattest og referencer efter aftale.

Ansøgningsfristen er den 7. april 2024. Vi forventer at afholde to samtaler på følgende datoer: 

  1. samtalerunde: 18.04.24
  2. samtalerunde: 26.04.24


Send ansøgning
Du sender din ansøgning ved at trykke på knappen "Send ansøgning" og udfylde den formular, som kommer frem. Det er også muligt at vedhæfte bilag som f.eks. ansøgning og CV i begrænset omfang.

I Aalborg Kommune tror vi på, at mangfoldighed skaber værdi, og vi bruger det potentiale, der ligger i forskelligheden til at løse vores kerneopgave endnu bedre. Vi behandler alle vores medarbejdere ligeværdigt, og opfordrer alle til at søge stillingen – uanset alder, køn, religion, handicap eller etnisk tilhørsforhold. 

Vores arbejdsplads – kom med på en fantastisk rejse  
Som medarbejder i Aalborg Kommune bliver du en del af et stærkt fællesskab, der tæller 16.000 kollegaer og som hver dag udvikler sig sammen for at skabe de bedste resultater for borgere, virksomheder og foreninger.    

Vores kommune – i rivende udvikling  
Aalborg vokser hvert år med flere end 1000 nye indbyggere og takket være et handlekraftigt fællesskab, der gør tingene sammen, er der de sidste årtier blevet skabt tusinder af nye arbejds- og studiepladser samt et rigt kultur- og fritidsliv.  

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Aalborg Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

www.aalborg.dk, Storemosevej 19, 9310 Vodskov

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 07-04-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6011748

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet