BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Det kommunale ældre- og sundhedsområde står over for en spændende tid med nye måder at tænke velfærd. En ny ældrereform sætter fokus på øget selvbestemmelse og på nye måder at samarbejde, mens Sundhedsstrukturkommissionen vil styrke snitfladen til sygehusvæsenet og praksissektoren. Alt dette kalder på innovation af arbejdet med økonomisk styring og dataunderstøttelse. Innovation med afsæt i klare strategiske valg, høj faglighed og en vilje til at løfte ældre- og sundhedsområdet ind i en ny tid med fokus på kerneopgaven
Vi søger en ny chef for Økonomi og Data. Du skal have et skarpt strategisk blik, have modet til at tænke nyt og så skal du kunne lede en ambitiøs udvikling af de styringsmæssige rammer og en praksisnær dataanvendelse, hvor AI spiller en central rolle. Motiveres du af at lykkes i samarbejde med dygtige og engagerede medarbejdere i en af landets største velfærdsforvaltninger? Har du modet og beslutsomheden til at lede i en spændende tid med nye dagsordner og stor politisk bevågenhed? Så er det dig, vi søger!
Senior og Omsorg er en veldrevet og udviklingsorienteret forvaltning. Vi har en sund økonomi, en sikker styring og en fremtrædende rolle i det nationale dataarbejde. Vores ”Frihedsbrev” giver Senior og Omsorgs ledere og medarbejdere frihed til at handle, så kerneopgaven løses bedst muligt og til glæde for borgeren. Frihedsbrevet er en klar og entydig invitation til at tænke nyt, udfordre vante tankegange og tage en risiko, når vi tror, det nytter.
Stillingen som chef for Økonomi og Data tilbyder et stort og varieret ledelsesmæssigt rum, hvor du får mulighed for at sætte dit eget præg på udviklingen i et tæt samarbejde med dine medarbejdere og med resten af organisationen. Du vil blive en central spiller i vores ledergruppe i Administrationsafdelingen og i forvaltningens strategiske cheflag.
Du bliver personaleleder for en gruppe engagerede og dygtige medarbejdere, der tager et fælles ansvar for at udvikle arbejdsfællesskabet. Vi har en bred personalesammensætning med ca. 18 medarbejdere, og vi er uddannelsessted for kontorelever. Du kommer ikke til at stå alene. Du leder sammen med og gennem andre og bliver understøttet af en faglig koordinator for den økonomiske drift og af en chefkonsulent med personaleansvar for datateamet.
Du bliver mødt af et velfungerende og tillidsfuldt samarbejde i TRIO mellem ledelse, tillidsrepræsentanter og arbejdsmiljørepræsentant og af en medarbejdergruppe med en fælles vision for det gode arbejdsmiljø, hvor høj faglighed er afsæt for trivsel og udvikling.
Stillingen tilbyder meget. Derfor har vi også nogle forventninger til dig:
- I Senior og Omsorg samarbejder vi på tværs for at lykkes i fællesskab. Derfor forventes det, at du kan bringe stærke relationelle kompetencer ind i det tværgående samarbejde, og at du evner at motivere og inspirere organisationen. Du er lyttende, men beslutsom og står fast, når det gælder.
- Vi søger en chef med stor indsigt i kommunal økonomi og styringsvilkår samt en interesse for potentialer og anvendelsesmuligheder for data til at styrke velfærden.
- Vi forventer, at du er analytisk skarp og kan navigere sikkert mellem politiske beslutninger, organisationens forskelligrettede behov og medarbejdernes hverdag. Du formår at lede både opad, nedad og udad.
- Du har en relevant videregående uddannelse på AC-niveau.
- Du har erfaring med personaleledelse og har lyst til at udvikle samarbejdet i TRIO. Du formår at bringe medarbejdere og deres forskellige fagligheder i spil – viser tillid og giver opbakning. Du viser retning og tør tage snakken – også om det, der er svært.
Er det en opgave, ramme og kultur, du føler dig fristet af, kan du læse meget mere om organisationen på (Senior og Omsorg (aalborg.dk))
I Senior og Omsorg er vi mere end 4.000 ansatte, der hvert år er i kontakt med flere end 15.000 mennesker, som på den ene eller anden måde har brug for vores støtte og omsorg i hverdagen. Vi bevilger og leverer ydelser som personlig hjælp og pleje, praktisk hjælp, madservice, træning, genoptræning, hjælpemidler samt plejeboligtilbud til voksne - en bred og tværfaglig indsats, der skal fremme den enkeltes mulighed for at leve et så uafhængigt liv som muligt.
Administrationsafdelingen arbejder på at sikre de bedste rammebetingelser og understøtte og inspirere forvaltningen i arbejdet med Senior og Omsorgs kerneopgave med at fremme menneskers livskvalitet og meningsfulde hverdagsliv. Administrationsafdelingen består ud over Økonomi og Data af:
- IT og Digitalisering der IT-understøtter og udvikler forvaltningens digitale løsninger
- Teknisk Service med tekniske opgaver vedr. forvaltningens bygninger, biler og tekniske anlæg
Økonomi og Data er en tværgående funktion i Senior og Omsorg med en bred snitflade til hele organisationen. Vores fokus er udvikling af både den økonomiske styring og den databaserede beslutningsstøtte i forvaltningen.
Vi skaber og synliggør råderum til politiske prioriteringer og til den løbende udvikling af vores vigtige velfærdsområde. Vi anvender data som en ressource til at udvikle og styrke løsningen af kerneopgaven. Det gør vi i samspil med medarbejdernes faglighed og med nysgerrighed på nye måder at bringe data i spil.
Vi varetager den tværgående styring og økonomiske administration i forvaltningen og skaber grundlaget for en effektiv administrativ drift. Vi holder også styr på forvaltningens bygninger og biler.
Arbejdsstedets adresse:
Senior og Omsorg, Storemosevej 19, 9310 Vodskov.
Vil du vide mere?
Hvis du vil vide mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte Administrationschef Sidse Kristensen på tlf. +45 25 20 54 56.
Løn- og ansættelsesvilkår
Ansættelse sker efter Cheflønsaftalen mellem KL og den forhandlingsberettigede organisation. Forud for endelig ansættelse skal der foreligge en straffeattest og indhentes referencer.
Stillingen tiltrædes den 8. august 2024.
Ansættelsessamtaler
Ansættelsessamtaler forventes afholdt mandag den 3. juni 2024 med en eventuel 2. samtalerunde mandag den 17. juni 2024.
Ansøgere, der går videre til 2. samtale, vil inden samtalen blive bedt om at gennemføre en kompetenceprofil og vil også blive stillet en opgave.
Send ansøgning
Du sender din ansøgning ved at trykke på knappen "Send ansøgning" og udfylde den formular, som kommer frem. Det er også muligt at vedhæfte bilag som f.eks. ansøgning og CV i begrænset omfang.
I Aalborg Kommune tror vi på, at mangfoldighed skaber værdi, og vi bruger det potentiale, der ligger i forskelligheden til at løse vores kerneopgave endnu bedre. Vi behandler alle vores medarbejdere ligeværdigt, og opfordrer alle til at søge stillingen – uanset alder, køn, religion, handicap eller etnisk tilhørsforhold.
Vores arbejdsplads – kom med på en fantastisk rejse
Som medarbejder i Aalborg Kommune bliver du en del af et stærkt fællesskab, der tæller 16.000 kollegaer og som hver dag udvikler sig sammen for at skabe de bedste resultater for borgere, virksomheder og foreninger.
Vores kommune – i rivende udvikling
Aalborg vokser hvert år med flere end 1000 nye indbyggere og takket være et handlekraftigt fællesskab, der gør tingene sammen, er der de sidste årtier blevet skabt tusinder af nye arbejds- og studiepladser samt et rigt kultur- og fritidsliv.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Aalborg Kommune
-Virksomheden tilbyder:
Fastansættelse: fuldtid
-Arbejdsgiver:
www.aalborg.dk, Storemosevej 19, 9310 Vodskov
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 27-05-2024; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6044399