BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Har du lyst til at tage ansvaret for at udvikle afdelingen samt implementere praksis og strategier i Økonomi, Udbud & Indkøb? Nordværk behandler 400.000 tons affald om året, beskæftiger 250 medarbejdere. I Nordværk har vi det seneste år haft en kraftig vækst i både opgavemængden og -bredden fra de seks ejerkommuner, der står bag Nordjyllands nye affaldsfællesskab. Dette forventer vi fortsætter i de kommende år og her spiller økonomiafdelingen en central rolle.
Nordværk skal derfor have matchet en udviklingsorienteret og erfaren afdelingsleder til en nyoprettet stilling i Økonomi, Udbud & Indkøb.
Om jobbet
Ledelse er nøgleordet i denne stilling, hvor du har personaleansvar for hele afdelingen. Du afholder sparringssamtaler med medarbejderne og sørger for balance og trivsel i gruppen. Du har den faglige sparring med medarbejderne samt ansætter, udvikler, organiserer og koordinerer afdelingens opgaver.
Derudover vil du i tæt samarbejde med Økonomi- og Administrationschefen og de fagansvarlige, arbejde med udviklingen af afdelingen, implementere strategier og oversætte disse til praksisnære mål for medarbejderne. Du bliver afdelingens talerør opad og udad i organisationen, hvor du skal arbejde strategisk og med henblik på at både økonomifunktionen og Udbud & Indkøb som helhed, bidrager til forretnings- og ejerstrategien.
Du vil få ansvaret for afdelingens 11 medarbejdere, som består af 3 fagansvarlige for hhv. intern og ekstern økonomi samt Udbud & Indkøb, 2 controllere, 4 økonomi assistenter og 2 udbudsjurister. Som afdelingsleder i Økonomi, Udbud & Indkøb, vil du referere til Økonomi- og Administrationschefen og indgå i ledergruppen i Økonomi- og Administrationsenheden samt Nordværks samlede ledergruppe.
På det faglige niveau vil du, i tæt samarbejde med de fagansvarlige, være understøttende til Økonomi- og Administrationschefen i forhold til udbud, indkøb, økonomistyring, den løbende økonomirapportering samt udarbejdelse af årsrapport.
Vi står desuden overfor flere spændende udfordringer på affaldsområdet i den nærmeste fremtid. Den kommende lovgivning lægger op til øget samarbejde og en selskabsgørelse af branchen, hvilket giver både flere og nye opgaver til afdelingen.
Afdelingen har bl.a. ansvaret for:
- Bogholderi
- Budgettering
- Intern og ekstern økonomirapportering
- Årlig udbudsplan og gennemførelse deraf
- Kontraktstyring
- Understøtte driftsledelsen
- Materiale til bestyrelsesmøder
Du har en relevant uddannelsesmæssig baggrund, ledererfaring og eventuelt en lederuddannelse. Har du kendskab til regnskabslovgivningen og i større eller mindre grad erfaring med arbejdet i en politisk styret organisation, er det en fordel.
Du udøver værdsættende og involverende ledelse, trives i lederrollen og har en løsningsorienteret tilgang til opgaver. Du er god til at skabe strukturer og se sammenhænge, som organisationen kan nyde godt af. Du mestrer kommunikation på tværs af faggrænser, er samarbejds- og udviklingsorienteret og trives med en bred kontaktflade. Du indgår naturligt i dialog på alle niveauer, både internt og eksternt.
Vi kan tilbyde
Du vil få en central rolle og en bred kontaktflade i en dagligdag der er kendetegnet af høj faglighed og godt samarbejde. Vi arbejder i et uformelt miljø med fokus på at spille hinanden gode. Du får engagerede og kompetente medarbejdere og kolleger, som bidrager til et positivt og godt arbejdsmiljø.
Du kommer med i udviklingen af Nordjyllands nye affaldsselskab, der med udgangspunkt i ejerstrategien har sat ambitionsniveauet højt. Du får derfor stor indflydelse på egne opgaver og kan være med til at præge den fremtidige udvikling i afdelingen og selskabet.
Ansættelsesforhold
Tiltrædelse 1. oktober 2023
Stillingen er på 37 timer ugentligt og der gives løn efter kvalifikationer og gældende overenskomst.
Nordværk I/S har hovedkontor i Aalborg, hvor du vil få din primære arbejdsplads, dog skal du forvente arbejdsdage på vores kontor i Hjørring
Samtaler forventes afholdt 21. august og 25. august 2023.
Interesseret?
Har du spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte Økonomi-og Administrationschef Morten Jeppesen på telefon 29 79 53 33 eller fagansvarlig Nicolaj Søberg Arndt på telefon 96 23 66 15.
Ansøgningsfristen er 15. august 2023
Nordværk I/S
Nordværk er førende inden for affaldshåndtering og ressourceudnyttelse. I et stærkt fællesskab bidrager vi til den grønne omstilling med fokus på klima og miljø, til gavn for ejerkommuner, borgere og virksomheder. Med blik for ejerkommunernes behov er vores kerneopgave at løse de overdragede opgaver effektivt, innovativt og gennemsigtigt med visionen for øje. Vi leverer tryghed og sikkerhed i opgaveløsningen, med stærk fokus på den økonomiske, den miljømæssige og den sociale bundlinje. Vi prioriterer og deltager aktivt i lokale løsninger og skaber resultater med blik for hele Nordjylland – og den øvrige omverden.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Aalborg Kommune
-Virksomheden tilbyder:
Fastansættelse: fuldtid
-Arbejdsgiver:
Nordværk I/S, Aalborg, Troensevej 2, 9220 Aalborg Øst
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 24-07-2023; - ansøgningsfristen er overskredet
Ved skriftlig henvendelse: https://candidate.hr-manager.net/ApplicationInit.aspx?cid=2768&ProjectId=143578&DepartmentId=18958&MediaId=4630&SkipAdvertisement=true
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5841232