Aalborg Kommune: Økonomistyrer til Plejeboligfunktionen

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Vil du være med til at gøre økonomistyringen på et stort driftsområde i landets 3. største kommune endnu bedre? Og er du i stand til at finde og formidle økonomiske handlemuligheder i forhold til både ledere og chefer. Så er stillingen som økonomistyrer i Plejeboligfunktionen i Senior og Omsorg måske noget for dig.

Stillingen:

I Plejeboligfunktionen ønsker vi at forbedre og udvikle vores centrale og decentrale økonomistyring. Det skal vi blandt andet gøre med afsæt i vores nye økonomistyringssystem NemØkonomi, men også ved at udvikle rapporter og analyser som skal understøtte sparringen med plejehjemslederne. Vi er med andre ord optaget af, hvordan vi hele tiden bedste muligt gør plejehjemslederne i stand til at tage velbegrundede økonomiske beslutninger fx i forhold til at disponere, planlægge og styre deres økonomi inden for budgetrammen.

Derfor søger vi en økonomistyrer, der vil med på rejsen og som har lyst til at arbejde tæt sammen med vores plejehjemsledere. Du skal kunne bidrage med at skabe overblik over udviklingen i den samlede økonomi i Plejeboligfunktionen, herudover kunne se tendenser i forbruget med henblik på afrapportering til chefgruppen, forvaltningsledelsen og udvalg. 

Arbejdsopgaver (eksempler):

  • Understøtte plejehjemslederne med at skabe overblik over egen økonomi gennem vores nye økonomisystemer Opus og NemØkonomi.
  • Budgetopfølgning med plejehjemsledere, herunder fremskrivning og trykprøvning af næste års budget for det enkelte plejehjem.
  • Understøtte plejeboligledelsen i at skabe overblik over udviklingen i den samlede økonomi.
  • Udvikling af analyser og redskaber der kan understøtte den løbende dialog om økonomien med plejehjemsledere.
  • Ansvarlig for disponering og opfølgning på plejeboligs elevøkonomi i tæt samarbejde med assisterende plejeboligchef og Team SOSU.   
  • Løbende økonomirapportering på projekt ”Flere hænder og højere kvalitet i ældrepleje”, herunder afsluttende projektregnskab til styrelsen.
  • Herudover vil der være løbende administrative ad hoc opgaver.

Dine kompetencer:

Vi søger i Plejeboligfunktionen en økonomistyrer og kollega med en stærk faglighed og vi lægger samtidig stor vægt på at der er et match med de personlige kompetencer.

Faglige kompetencer:

  • Har erfaring med økonomistyring. 
  • Stærk til at analysere økonomiske data og fokusere på hvad der er centralt i situationen og for modtageren.
  • Kan kommunikere økonomisk fagstof på en pædagogisk måde til andre faggrupper (plejehjemsledere og assisterende ledere).
  • Er stærk i Excel.
  • God til at forstå, anvende og sætte sig ind i administrative systemer, såsom økonomisystem, vagtplanlægning, lønsystem, journaliseringssystem mv. 
  • Er uddannet inden for kontor og administration evt. administrationsbachelor eller har revisionsbaggrund.

Personlige kompetencer:

  • Du er en åben og serviceminded person, som er god til at samarbejde, både med decentrale ledere og tæt på med kolleger og egen leder.
  • Du er selvstændig og undersøgende på hvordan opgaverne løses bedst.
  • Du er en teamplayer og ved, at andre er afhængige af dig.
  • Du bidrager aktivt til det gode arbejdsmiljø.
  • Du kan lide at servicere inden for dit kompetencefelt.
  • Du har fokus på at spille andre gode og at samarbejde med mange forskellige aktører.
  • Stillingen forudsætter at du har kørekort, da der er mange besøg på plejehjemmene. 

Hvad kan du forvente?

Du kan forvente et job med stor berøringsflade både centralt og decentralt med dage ude på plejehjemmene og andre på kontoret på Storemosevej. Du vil få et arbejdsfællesskab med sparring og opgavedeling med den anden økonomistyrer i Plejeboligfunktionen, samt med den centrale økonomifunktion og sekretariatet i Ældre og Sundhed. Derudover vil du få et tæt samarbejde med den assisterende plejeboligchef for økonomi og vil derfor komme tæt på beslutninger og vil blive hørt og inddraget i mange forhold. 

Plejeboligfunktionen er placeret i Hammer Bakker, Storemosevej 19, 9310 Vodskov.

Hvis du har spørgsmål til indholdet i stillingen, er du velkommen til at kontakte Assisterende Plejeboligchef for økonomi og administration Thomas Engel Dejgaard på tlf. 9931 3481 eller mail tde-aeh@aalborg.dk.

Løn- og ansættelsesvilkår:

Stillingerne er omfattet af lokal løn. Løn- og ansættelsesforhold efter gældende overenskomst mellem KL og den forhandlingsberettigede organisation.

Stillingen er på 37 timer pr. uge med opstart, hurtigst muligt og senest den 1. november 2023.

Der er ikke mulighed for nedsat tid i denne stilling.

Ansøgningsfrist er den 22. september 2023.

Vi afholder ansættelsessamtaler den 27. september 2023 mellem kl. 13.00-17.00  på Storemosevej 19, 9310 Vodskov.

Organisation og ledelse:

I Senior og Omsorg arbejder vi alle med en fælles vision: Vi udvikler velfærd sammen. Vi har fokus på den fælles opgave og leverer hver især vores del af at løse vores fælles kerneopgave, som er: Vi fremmer menneskers mulighed for at leve et uafhængigt liv gennem udvikling, støtte og omsorg. Du kan læse meget mere om forvaltningens vision, mission samt strategier på http://vision2020.aalborg.dk/

Plejeboligfunktionen:

Plejeboligfunktionen i Aalborg Kommune består af kommunens 36 plejehjem med i alt 1.772 plejeboliger. Plejeboligområdet er Senior og Omsorgs største driftsområde med ca. 2.250 medarbejdere og et budget på over 800 mio. kr. Plejeboligfunktionen udgør - sammen med Sekretariatet, Sygeplejen, Træning og Aktivitet og Frit Valg - Ældre og Sundhed i Senior og Omsorg. 

Plejeboligfunktionen ledes af et chefteam bestående af en plejeboligchef og to assisterende plejeboligchefer. Stillingen referer til assisterende plejeboligchef for økonomi og administration. Økonomistyring og administration er en lille enhed i Plejeboligfunktionen og består af den assisterende plejeboligchef og to økonomistyrer, hvoraf du kan blive den ene. Som økonomistyrer vil du få samarbejde med økonomistyrer for Fritvalg og Sygeplejen, Ældre- og Sundhedssekretariatet samt Økonomi og Data. 

Send ansøgning
Du sender din ansøgning ved at trykke på knappen "Send ansøgning" og udfylde den formular, som kommer frem. Det er også muligt at vedhæfte bilag som f.eks. ansøgning og CV i begrænset omfang.

I Aalborg Kommune tror vi på, at mangfoldighed skaber værdi, og vi bruger det potentiale, der ligger i forskelligheden til at løse vores kerneopgave endnu bedre. Vi behandler alle vores medarbejdere ligeværdigt, og opfordrer alle til at søge stillingen – uanset alder, køn, religion, handicap eller etnisk tilhørsforhold. 

Vores arbejdsplads – kom med på en fantastisk rejse  
Som medarbejder i Aalborg Kommune bliver du en del af et stærkt fællesskab, der tæller 16.000 kollegaer og som hver dag udvikler sig sammen for at skabe de bedste resultater for borgere, virksomheder og foreninger.    

Vores kommune – i rivende udvikling  
Aalborg vokser hvert år med flere end 1000 nye indbyggere og takket være et handlekraftigt fællesskab, der gør tingene sammen, er der de sidste årtier blevet skabt tusinder af nye arbejds- og studiepladser samt et rigt kultur- og fritidsliv.  

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Aalborg Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Aalborg Kommune, Storemosevej 19, 9310 Vodskov

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 22-09-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Ved skriftlig henvendelse: https://aalborg.career.emply.com/ad/okonomistyrer-til-plejeboligfunktionen/1rb8ts/da

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5899025

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet