Aalborg Kommune: Konsulent til Ældre- og Sundhedssekretariatet, Aalborg Kommune

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Synes du også, at udfordringer skal løses i fællesskab?

  • Så læs med her!

Ældre- og Sundhedssekretariatet søger en konsulent til Team for Planlægning og Udvikling. Vi er på udkig efter en kollega, som har en skarp pen og god forståelse for sagsgangene i en politisk ledet organisation – men mindst lige så væsentligt; en kollega som finder energi i at finde løsninger sammen med andre.

Din rolle som konsulent

Du får en bred berøringsflade og mange samarbejdspartnere, herunder funktionschefer, ledere og konsulenter fra forvaltningens øvrige afdelinger. Opgaverne spænder vidt fra udvikling og implementering til evaluering. Læg hertil ad hoc- opgaver og sager af politisk karakter, som kræver hurtig handling.

Sammen med det øvrige team agerer du også sparringspartner for ledelsen og arbejder aktivt med at skabe fælles retning udad til i organisationen. 

Som person skal du befinde dig godt i rollen med at koordinere og skabe sammenspil og sammenhæng på tværs af afdelinger, faggrupper og divergerende meninger og baggrunde. 

Eksempler på opgaver, du skal varetage:

  • Koordinering og styring af projekter og processer
  • Facilitering af tværfaglige samarbejder 
  • Udarbejdelse af skriftlige afrapporteringer 
  • Sekretariatsbetjening, herunder bl.a. udarbejdelse af sagsfremstillinger til politisk niveau, understøttelse af styregrupper, udarbejdelse af projektansøgninger, analyser, evalueringer mm.

Din opgaveportefølje vil være en god blanding af længerevarende projekt- og procesopgaver og ad hoc - opgaver. Du skal derfor kunne trives i, at hverdagen indimellem er uforudsigelig og derfor også være i stand til at kunne prioritere i dine opgaver. 

Om dig: 

  • Du har en relevant akademisk uddannelse (eks. Cand. Scient. Pol., Cand. Scient. Adm., Cand. Scient. Soc.)
  • Det er en fordel at have erfaring fra ældre- eller sundhedsområdet og have arbejdet i en lignende politisk ledet organisation, men ikke et krav.
  • Du er en dygtig kommunikator både på skrift og i tale og kender vigtigheden af, at kommunikere de politiske dagsordner på en meningsfuld måde, så de skaber mening og gensidig forståelse mellem praksis og drift og den politiske dagsorden.
  • Du er stærk i sekretariatsbetjening og formår at skabe sammenhæng mellem praksis og planlægning.
  • Du kan håndtere og styre tværgående, faglige processer og projekter med fokus på både proces og resultat.

Herudover leder vi efter en kollega, som er:

  • Tillidsvækkende og netværksskabende. Kort sagt: du ser samarbejde som en forudsætning for optimal opgaveløsning. 
  • Nysgerrig og vedholdende i forhold til at undersøge, hvordan opgaverne løses bedst. Du må meget gerne udfordre os på ”plejer”.
  • Holdspiller og ved, at andre er afhængige af dig
  • Bidrager aktivt til det gode arbejdsmiljø. 

Om os

Ældre- og Sundhedssekretariatet betjener ældre- og sundhedsområdet i Aalborg Kommune og understøtter udviklingen og driften af Ældre- og Sundhed samt de tre funktionsenheder; Plejebolig, Sygeplejen og Frit valg (hjemmepleje, Madservice Aalborg og Rengøringsenheden). 

Team planlægning og Udvikling består af 13 konsulenter, der tilsammen dækker en bred vifte af kompetencer og opgaver. Vores fokus er på at indsamle og beskrive videns grundlaget for, at ledere, chefer, forvaltningsledelse og politikere kan træffe kvalificerede beslutninger. Vi arbejder aktivt med at skabe sammenhæng og mening på tværs af afdelingen, både i forhold til drift, udvikling og implementering af nye tiltag. 

Vi tilbyder
En attraktiv stilling på et af de store velfærdsområder i en ambitiøs forvaltning, som altid er i bevægelse. Du vil indgå i et team af kompetente kollegaer, som insisterer på, at det skal være sjovt at gå på arbejde, også når vi har travlt. Vi har en uformel omgangstone og prioriterer vidensdeling og faglig sparring. Vores forventning til dig er, at du er indstillet på at bidrage til fællesskabet, såvel fagligt som socialt.

Ældre- og sundhedssekretariatet bor i smukke omgivelser i Hammer Bakker og deler arbejdsplads med blandt andet Direktørens sekretariat, Myndighedssekretariatet, Økonomi- data samt Senior og Omsorgs Kvalitets- og Innovationsenhed. Det er en stor vidensbank og her er altid en kollega at spørge til råds. Vi forventer også, at du bidrager til banken og bringer din viden, din undren og dine betragtninger i spil.

Hvis du på baggrund af ovenstående kan se dig som en del af Team Planlægning og Udvikling, så send os en ansøgning.

Løn og ansættelsesforhold 

Den faste stilling er ledig til besættelse pr. 1. december 2023 eller hurtigst muligt efter aftale.

Løn og ansættelse sker efter gældende overenskomst mellem KL og relevant forhandlingspartner. Dit arbejdssted vil være Storemosevej 19, Hammer Bakker, 9310 Vodskov. 

Du refererer til Sekretariatschef for Ældre- og Sundhedssekretariatet.

For yderligere oplysninger vedr. stillingen er du meget velkommen til at kontakte sekretariatschef Michael Friis Larsen på telefon 2520 3809

Forud for endelig ansættelse indhentes der straffeattest og referencer efter aftale.

Ansøgningsfristen er mandag den 25. september 2023. Vi forventer at afholde to samtaler på følgende datoer: 

  1. samtalerunde: mandag den 2. oktober
  2. samtalerunde: onsdag den 11. oktober 

Læs mere om vores organisation, og hvad vi står for her:
Senior- og Omsorg
Vi udvikler os sammen - Aalborg Kommunes grundfortælling og DNA
Personalepolitik: 4 for fællesskabet

Send ansøgning
Du sender din ansøgning ved at trykke på knappen "Send ansøgning" og udfylde den formular, som kommer frem. Det er også muligt at vedhæfte bilag som f.eks. ansøgning og CV i begrænset omfang.

I Aalborg Kommune tror vi på, at mangfoldighed skaber værdi, og vi bruger det potentiale, der ligger i forskelligheden til at løse vores kerneopgave endnu bedre. Vi behandler alle vores medarbejdere ligeværdigt, og opfordrer alle til at søge stillingen – uanset alder, køn, religion, handicap eller etnisk tilhørsforhold.

Vores arbejdsplads – kom med på en fantastisk rejse
Som medarbejder i Aalborg Kommune bliver du en del af et stærkt fællesskab, der tæller 16.000 kollegaer og som hver dag udvikler sig sammen for at skabe de bedste resultater for borgere, virksomheder og foreninger.

Vores kommune – i rivende udvikling
Aalborg vokser hvert år med flere end 1000 nye indbyggere og takket være et handlekraftigt fællesskab, der gør tingene sammen, er der de sidste årtier blevet skabt tusinder af nye arbejds- og studiepladser samt et rigt kultur- og fritidsliv.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Aalborg Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Aalborg Kommune, Storemosevej 19, 9310 Vodskov

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 25-09-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Ved skriftlig henvendelse: https://aalborg.career.emply.com/ad/konsulent-til-aeldre-og-sundhedssekretariatet-aalborg-kommune/qbkvib/da

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5905823

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet